Reviews

10/10

We had issues with our AC and had repaired it previously by another company (not so great) initially and by Synergy afterwards. Peter came by and the fix was holding well but he had shown us the issues in the coil where it was rusted. We didn't want to take a risk this summer season so ask him to come by and replace the unit. I can't recommend Peter and Paul enough. They work diligently, with care and take the time to go over the details with you. Their quality of work is top notch and they go beyond the call of duty to make sure everything is nice and organized. We will be contacting them for all of our future projects!

Was this review helpful?
Company Response

Hello Amir,

Thank you so much for your review! We really appreciate you taking the time to write it. It's always nice to you and your family and we are happy to be able to help. We look forward to working with you again.
Take care and stay safe!!

Paul Headley
Synergy Heating and Cooling Inc.

10/10

This is the second time that we have contacted Paul. Both him and his brother are extremely professional and get the job done. We are extremely happy to find someone that takes their job seriously and goes the extra mile. Peter also took the time to walk my wife through everything before leaving. Would definitely recommend them to anyone. We are definitely contacting them for anything going forward!!

Was this review helpful?
Company Response

Thank you so much for the wonderful review. We do our best to give top service and are so happy to hear that you feel that is what you received! We look forward to working with you and your family in the future. Have a great summer!

Synergy Heating and Cooling

10/10

Thomas and team are fantastic!! They did an outstanding job in our backyard and the pathway. The project was done without any damage to the surrounding area. They kept the work site tidy and completely organized at the end of each day. Couldn't be happier with the final results! Thanks Dana, Coulton and Thomas!! We know who to call if we ever have any other landscaping projects!

Was this review helpful?
10/10

Martin and team were fantastic! We had several projects with them: Finishing the basement, put in two triangular privacy screens and add two doors with archs in the house. They treated our place with extreme care! At all stages we were kept informed of progress or any potential delays. We requested some additional works that Martin accommodated! Extremely pleased with the end result! Thanks Martin, Zoltan and rest of the team! We are looking forward to getting our master bathroom redone with your team!! PS: This project was done previously but just noticed that my review was rejected because of the word count so submitting again!

Was this review helpful?
Company Response

Thank you so much Amit first for trusting us with your basement renovation and the other renos. It was a pleasure working with you. Also, thank you for taking the time to write this review. I really appreciate your time and kind words.
We're looking forward to working with you in the future too.
Kindly,
Martin

0/10

Allan came on site and we had a very specific review of the job requirements. At installation time, Gary was not briefed and they placed the heads on locations decided at the time. Once the job was finished, it was raining so the system was never tested. They were too busy to correct the issue prior to the winter season and they came back to visit in the spring the following year. Jeff was great at correcting the issues and testing everything. Then I get a bill for spring startup. The office manager: Joanne is extremely rude when it comes to customer service but very nice when it comes to pulling money out of you. We also since have found out that the lines are not even at the minimum 6" depth... Terrible company that will charge you an arm and a leg and end up doing an extremely poor job. *EDIT: as we had another contractor doing work, we have uncovered that the pipes are not at the minimum 6" depth and the wires re laid bare without shielding in the ground. See attached pictures *EDIT2: As we are going through the garden, the depth of those water pipes and electrical they ran for the valve box is nowhere close to the minimum requirements. The first time I aerate the lawn, it will puncture the pipes or cut the cables... At this point Alan has still not contacted me and the office manager Joanne, has not answered. Stay away from this company! They will charge you an arm and a leg with false guarantee promises that you will never receive.

5 of 5 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Mr. Kahriz has chosen to express his views with the Better Business Bureau and social media. This response will apply to both.

My recollection, those of the crew, and our records of events is very different than his.

The original meeting was held on June 16, 2017 to discuss a proposal for a lawn sprinkler system.
Because of the time of year and the number of plants they had, it was recommended that the installation be delayed to the end of the growing season, such as Oct.

A second meeting was held 28 Sept. to discuss proceeding.

The installation was discussed at the first two meetings. A picture of how pipe is installed and how deep it is installed, is part of the proposal and shown to the customer. Rockwood is an area where the front of glaciers left many rocks behind. We refer to this as bony material. The machine has the capability of installing pipe 12” deep but we try to install it at 8”, the height of heads. I tell potential clients when reviewing the proposal, we attempt to put pipe and wire 8” deep, but if we hit obstructions like construction rubble or tree roots, the pipe and wire will be shallower.

It was also made very clear that the irrigation is a non-regulated industry. This is written in the proposal. There are no rules or regulations as to how sprinkler systems get installed. There is no minimum depth required as Amir states. Bell Canada and Cable TV companies are under the same umbrella.

The installation was done on 10-11 Oct 2017 and tested. When this installation date was scheduled, we requested Amir to be there. He was unable. What we like to do is review the installation with the owner, layout the system and valve boxes, and then proceed. He was absent.

The foreman was advised of Amir’s requests. However, as sometimes happens when communicating through a third party, human error may occur and something got lost in the translation. If Amir had been there, as is our preference, there would not have been any misinterpretation.

Amir was present the following morning Oct 11. He requested changes which were complied with.

He has referred to pipes and wires being shallow, and wires damaged. Without seeing the actual situation, I would suggest that pipes and wires may have scratches, etc. on them due to the installation in bony material. Both the pipe and wires are designed for rugged installation. The wires are installed with an outer jacket. Once they are installed, it is unknown if the wires were damaged. Regardless, they were working on 1 May.

Amir is incorrect in saying the system was never tested. It was operational at the end of 11 Oct.
We would normally review the system with the owner when we are finished. However, he did not get home until 6 pm or later and sunset was 6:00 to 6:30. Unfortunately, in the fall there was not enough daylight with Amir getting home at or after 6 pm. to do a show & tell.

The foreman does not remember rain when he finished the job which inhibited any progress.

We were concerned about an early frost. We winterized the system on or about Nov 1. He was not charged for winterization.

Amir has referred to the office manager as being rude. If one reads other reviews on Homestars, there are numerous comments about how pleasant and courteous all the office staff is. Frequently, I receive verbal comments from others saying the same.

We returned on May 1 to review the system with Amir and do a show and tell. He requested additional changes and these were complied with.

He has referred to pipes and wires being shallow, and wires damaged. Without seeing the actual situation, I would suggest that pipes and wires may have scratches, etc. on them due to the installation in bony material. Both the pipe and wires are designed for rugged installation. The wires are installed with an outer jacket. Once they are installed, it is unknown if the wires were damaged. Regardless, they were working on 1 May.

Had Amir contacted us when the wires were dug up, we would have been there to correct deficiencies if they were our problem. Instead of giving us the chance to correct the situation, he chooses to write negative comments.

Did the landscaper digging around the wires damage the wires ?

We attempted to do a “Show & Tell” in 2017 when the system was finished, but we were unable to co-ordinate with Amir’s schedule.

The system was winterized at no cost , with the “Show and Tell” to be done in the spring.

When we arrived to review the system with him on 1 May, he had not done the spring start-up. In order to do the show and tell, we did the start-up. Work was required in 3 categories: changes customer requested, warranty, and non-warranty. Amir was not charged for the non-warranty issues. Additional heads were re-located

Amir has verbally objected to valve boxes being installed in the grass area. Valve boxes are part of the backbone of the system. We require access to them for service. Best practice (there are no rules or regulations for the installation of sprinkler systems) dictates that valve boxes not be placed in beds. When access is required, plants would get trampled. Consequently they are put in the lawn area. Amir has apparently covered a valve box with grass. It is no longer visible to a service technician. This is definitely not a good practice.

I am not in agreement with cancelling the start-up charge. For customer relations, I will not pursue collection.

1/10

Way overpriced. They said the Freon had leaked and they would need to check for a leak. After doing a Nitrogen fill of both sections. No leak was found. Pushed in leak seal and recharged. $1100 was the charge...

Was this review helpful?
Company Response

Amir, we are so sorry to hear you were disappointed with your experience with Aire Serv. Thank you so much for taking the time to send us feedback. We view every customer interaction as a privilege, and an opportunity for continuous improvement.

0/10

I bought a couch set with 3 pieces. They sold me a 5 year warranty and three years in the recliner broke. After chasing around, they finally sent me to Zucora. The company that handles the warranties apparently. A year and a half later, a technician showed up and said the damage was not fixable and they would need to replace the couch. The couch was replaced by a smaller piece of different color that does not match the set. Never buying from Bad Boys again and will seek legal guidance on this.

Was this review helpful?
Company Response

Hi Amir, it's been 5 days and we have't heard from you still (June 16, 2016). Please do email us so we can assist you. Thanks. ----------------
Hi Amir, thank you for feedback regarding your warranty and your replacement furniture. On behalf of Zucora, we do apologize for any delays. If you could send us your bill # and contact info we'd be more than happy to look into your case for you. Please email us at social@nooobody.com. Thank you for your consideration.

0/10

I have been renting the water heater from Reliance and recently noticed that there was a substantial amount of water under the tank. I called their service and scheduled an appointment that was given to me a day and half later. When finally the guy showed up, his first words were oh we will need to change the vent and that will cost you about $300. Then he goes on about how the tank is actually leaking and he doesn't have one today so won't be able to fix. Terrible service... So much for "peace of mind". When I told them I will buy my own tank they are trying to ding me $40 for an "account closing fee and inspection". As far as I am concerned they haven't provided me with a reliable water heater...

Was this review helpful?
Company Response

Sorry to hear this Amir, if you could contact me with more info at rmassingham@reliancecomfort.com I would like to review this situation further. Thanks. RM

10/10

Brent was extremely meticulous, knowledgeable and approachable. He did our house inspection and went over all the details with me in regards to potential risks. He also took the time to answer any questions I had. I would recommend him anytime.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you so much for the kind words and the review Amir! I really appreciate it! What a great home. I am more than positive that you will be happy with your purchase. That was a super nice home indeed, and to have next to nothng wrong with it is unheard of! Thanks again and always please feel free to contact me if you ever have any questions about the home. Thanks again and thank you for choosing Classic Home Inspections!