High Level Movers

Moving & Storage
250 Supertest Road North York ON M3J 2M2
Write a Review
Write a Review
HomeStars
Moving & Storage
High Level Movers
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

76%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)

Reviews for High Level Movers

Average customer rating:
7.9 10 (83 reviews)

Sort by

Black in Scarborough
Black in Scarborough
0 reviews Toronto, ON
0/10

Broken items and route service

The movers worked very slow and complained quite a bit. The company sent 3 men with a combined moving experience of 2 weeks. They refused to put my qled TV in the box and broke it. The company refused to take responsibility even though their contract says they will. The two customer service people sound polite and professional, but on moving day you get a very rude Russian man that speaks to you like you are nothing. If you book them, ask the movers how long they have been with the company. If you are nice, they tell you that the company tells them that they (workers paid $15/hour) will have broken items deducted from their paycheck. No wonder the stories start when damaged items are found. DO NOT HIRE this company!!! Check the BBB complaints.

Approximate cost of services:
$2,000.00
Was this review helpful?
Company Response

Thank you for your feedback. We always take responsibility if we make mistakes during the moving process, not to avoid bad reviews, but to fully make amends to our clients and maintain good relationships to be able to provide superior services in the future.
We do not avoid any customer. We replied to your original complaint via email back in July. Maybe you did not like our response, but we did definitely respond.
Lets start from the beginning... We are very transparent about our moving process. We discussed over the phone all the details with you upon booking, and then we sent you an email confirmation that included a written explanation of all of the details. On the moving day, before we started the job, you signed a contract (legal document) that contained all the details/terms that we agreed on upon booking.
During your move, when it came time to make the payment and the movers asked you to pay, you refused. You insisted that you will pay only at the end of your move. This goes against our policy that is stated in the email and contract, and that you agreed to up front (this is irrefutable because by signing the contract you are legally agreeing to our terms). Also, by our policy (indicated in the contract), if our movers are not obtaining payment as agreed they are not allowed to continue working. So they stopped working. At this point you were very emotional, rude, and aggressive. You called our office screaming and yelling (all of our calls are recorded and we do have a record of that). You demanded that we finish the job and only after you will pay the bill. When you understood that it was not going to work out on your terms, you started to ask for a discount because in your opinion our movers were too slow. You could not explain why you believed they were working slow. For example, did they take any extra breaks? did you see them sitting or on their phones or not working? You had no supporting evidence aside from your opinion that the move of your three bedroom townhouse took too long (8.5 hours to be exact). *Side note- that is an average expected time frame and not "too long"* We denied your discount, and you had to pay the bill so they could complete the job. We let you know that you could email us with any concerns and we would address it. After a couple days we received an email from you providing us with pictures of a your damaged TV. We took your complaint seriously and conducted a full investigation interviewing all the movers separately. All of them gave the same explanation, that when they arrived to your pick up location the TV was already packed in the original box. At the drop off location they did not unpack it out of the box. Also, your husband was helping with the move, in an attempt to speed it up. He was pressuring the movers to hurry, and handled items in a hastily and unprofessional manner (possible even your TV), as he is not a professional mover. On another review you posted you stated that our movers are paid $15/ hour, and damages are deducted from their pay cheques.. This is false. We have no workers earning $15/ hour. Secondly, it is none of your business what we pay our employees. Using your logic, it would have been more suitable for us to pay for your broken TV and deduct it from our movers. We do not work this way. We denied your complaint since you did not provide any evidence and your husband was involved in the moving process. All we saw was the fact that a TV was damaged. Unfortunately this is not enough proof to make a claim.

Private User
Private User
Private User reviews Toronto, ON
0/10

residential move

I have moved myself many times with ease.
Finally I was able to have someone else move me and it was the worst experience ever. Expensive, slow, and inexperienced, Never use these guys, the head office will never get back to you if you have a problem, they are slow and broke many items. I have called several times and sent an e mail with no response. Its two days later and they still have 1 item on the truck that was supposed to be delivered and has not been.
Extremely unprofessional.

Jeff

Approximate cost of services:
$1,800.00
Was this review helpful?
Nancy in Toronto
Nancy in Toronto
2 reviews Toronto, ON
10/10

Fantastic movers... The best I've ever had!!

I have had about 30 moves over the last few years and the last two were by a High-llLevel movers. These folks are absolutely fantastic, the best in the industry in my opinion. I've had so many movers that have been horrible but these movers are absolutely spectacular. They come on time they are professional, they don't waste time, they don't abused substances while on the job and they're very careful with items that need to be moved.
I really can't say enough fantastic things about this company they are just absolutely marvellous!!

Approximate cost of services:
$900.00
0 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Private User
Private User
Private User reviews Toronto, ON
0/10

Expensive and extremely slow

I’ve moved several times in the last few years. It’s never taken more than 2.5 hours and each time there has been stairs , asking movers to remove shoes , snow storms, hot heat etc. the movers took 4 HOURS to move one third the things I had in my last move which took 2.5 hours so I was expecting it to take even less as we took the time to move tons of stuff ourselves before. The move literally took double the time we expected which means double the money. Sometimes they would
Both disappear for 15 mins and come
Back with one item. It took them ten mins to wrap a simple mirror which isn’t even a two man job. Just tons of time and money Wasting. If you want fast service and efficiency and also don’t want to pay a fortune- I would not recommend. Don’t let the good reviews fool you like it did us.

Approximate cost of services:
$550.00
1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Liane in Toronto
Liane in Toronto
3 reviews Markham, ON
8/10

A partial move out of storage and a partial move home and then to a Reupholstery place

Tony, Mehr, and Max were efficient and cooperative, friendly and aimed to please. They were careful to the walls, doors, paint carpet which were all new post reno. I moved back after having my belongings in their storage for over two months. They were also easy to work and communicate with. I wouldn’t hesitate to recommend them , and actually already did to my daughter. I have one significant scratch on a leather couch I will have to have repaired , but other than that everything is very good. They were also punctual and there was excellent communication with the company the whole way through. I moved most of the contents of a semi detached house.

Approximate cost of services:
$2,100.00
Was this review helpful?
Maya in North York
Maya in North York
1 review , ON
10/10

Residential Move

Amazing team. They were quick, efficient and professional and packed everything neatly and we amazing!

I hired High Level Movers to move my 1 bedroom apartment, they finished within the 2 hour minimum and I was amazed!

Will definitely use this company again in the future.

Approximate cost of services:
$305.00
Was this review helpful?
Anne from Burnaby
Anne from Burnaby
2 reviews Toronto, ON
0/10

Worst moving experience ever!

I needed to find a mover with storage, on short notice. Not many movers were available. When I called the Co, I spoke with a gentleman who I specifically informed that I wanted the price for the move and two months storage as my daughter would be moving out upon returning to school in late August. Everything was verbal - which is unusual as most Co provide an email quote for approval. When the movers showed up at my daughter’s condo, she paid the agreed upon amount and she also confirmed that it was for the move out and two month’s storage inclusive. I can only assume it was the same gentleman that I spoke with in the phone because he had a Russian accent. I received a call in Aug demanding the storage payment for August. When I explained what both myself and my daughter were told, they said that we were wrong and that I was to pay $200 for August or get everything out. (A bed and 5 boxes.). Despite trying to explain what we were told, no one would listen. I was passed on to the gentleman that I spoke with originally and the confusion only increased. Sadly, when my daughter and I picked up her items (with another, very professional mover), her beautiful bed was significantly damaged. The new mover also told ins that they were treated very unprofessionally by the staff at the facility and that the staff were rude to them.

Approximate cost of services:
$900.00
1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Hello Anne,

First off, we are very sorry for your bad experience. We strive to make every customer happy and content with their moving experience. Let’s start from the very beginning. When you first called to our office, our manager was the one who answered your call. It was end of the month, and a very busy time for all moving companies. You were so frustrated that you couldn’t find any company available to do the move for your daughter. Our manager was able to arrange your move by squeezing you into a very tight schedule. This was in order to help you and your situation. You were explained all the charges thoroughly over the phone. Transparency is one of our business mandates and we always communicate honest prices. At that time you were so happy, understanding, and appreciative. All of our phone calls are recorded for quality and training purposes, and for discrepancies in the future that require us to replay the recordings. Secondly, right after the conversation was done, you received a formal email confirmation with all the details and pricing that was provided to you -and by you ( such as the pick up address and drop off address). The day before your move, as a mandatory procedure, we need to receive your final confirmation from you, which our secretary is responsible for. When she calls to confirm she repeats back to you the moving date/ time/ locations/ and charges. This was completed successfully. On the day of the move, in the morning, as soon as the movers arrived to your pick up location, they were unable to start the job without you signing the contact ( where it again states all the charges that were discussed to over the phone/ and email). Once again, this was signed successfully without any hesitation from your end. The move was completed in 4 hours, which was done in a time efficient manner for your move. So far no problems, and everyone was happy. The problem began when after one month, when your storage was past due, and our secretary tried to give you a call and friendly reminder that the storage was past due and you have to pay your storage fee for the next month. You began to argue with her that it wasn’t understood that the payment was a monthly rate, you understood that the storage fee was for an indefinite amount of time (which does not exist in any storage facility)... from this argument you began screaming and yelling and swearing, verbally abusing our secretary. As a manager I could not accept this, that our worker who was just doing her job professionally and properly will be abused by a client. The phone line was disconnected as this form of conversation is unacceptable. The next time you called you requested to speak with the manager. She transferred you to the manager. The manager explained everything to you correctly, and where the understanding of payment was unclear. When the manager has requested that the overdue payment be paid by you, you started to complain that you don’t understand the managers accent. You asked to speak again with the secretary. You were transferred back to the secretary for your convenience, and she explained the exact same thing to you, but you still didn’t want to accept the payment that was due. At this point you started to complain that the move wasn’t satisfactory, that it took too long, that the drive time was in correct, and so on... As professional movers, we have all the tools and knowledge how to do our job properly. We have GPS tracking system on all our trucks and moves. So we can see every single step of the moving process (when the engine stops/ starts/ every turn/ the driving speed/etc). We sent you all the proof that our movers spent 2.5 hours at the pick up location (where they disassembled the furniture and wrapped your furniture professionally, and properly loaded the truck). We sent your proof of the driving route the movers took and time they spent on the delivery, which was one hour. You can see they didn’t stop anywhere or take a wrong route. It was a fair and honest delivery to our storage facility. They unloaded all of your items to the storage unit in only 30 minutes, which was incredibly fast. After all the facts were presented to you, you agreed to pay for the storage for one additional month and warned us that you will choose another company to move you out of our storage and will post everywhere bad reviews on the company. After this bad experience we took above and beyond measures in your move out process. We made sure before your movers arrived that every single of your items was wrapped and not damaged, and took photos of them as evidence. And here we are now, that you are accusing us of damaging your items. If you can prove even one point in all these accusations you have written against us where we were wrong, we are happy to give you a full refund. I hope here my accent doesn’t confuse you.

Best regards,
Eugene
High Level Movers

angela
angela
1 review Toronto, ON
8/10

In town move

We used High Level Movers to move our entire 3 bedroom home. They worked tirelessly late into the night without a word of complaint and were very careful with our belongings. They helped put beds together, were professional and very polite, kind and helpful. I would recommend and use them again.

Approximate cost of services:
$2,500.00
Was this review helpful?
mikeandger
mikeandger
1 review Toronto, ON
10/10

Local move

We were very pleased with the work from High Level Movers. We liked the fact that they wrapped all the furniture and moved at a normal pace (no rushing, which we have found usually leads to more damages). Would recommend to family

Approximate cost of services:
$90.00
Was this review helpful?
Company Response

Hello Mike,

Thank you very much for for your great review and recommendation. We are very glad that you choose our moving company as your relocation service provider that you were pleased with our moving services. Looking forward to working with you again in the future.

Best regards,
High Level Movers

Amber
Amber
1 review Vaughan, ON
10/10

Moving

You know when you are planning a move. Everything seems to be in line and you realize its time you need movers and your heart sinks. You ask around for help, break the internet searching for the most trustworthy, dependable, worth your hard earned money and time efficient movers, who truly value and respect you as a person and your stuff as your prized possessions. On top of it if you have anxiety, it gets worse. But here is when I found High level movers. I called in and talked to a guy named Eugene, I was still skeptical so I went to his office. Thank you for your ptience and understanding Eugene, truly you put my mind at ease. From being professional to giving me brotherly advice to save me time and money, you made my task super easy. Aldar and David (Super heroes) were prompt. They were at my place five minutes before my actual appointment time. Evaluated the situation and advised me on the game plan of the move. They wrapped everything, making sure nothing got even the slightest of a scratch and had my stuff ready to go. And at my new place, like two men helping their family move, They took care of the littlest things.

Thank you all of you at high level movers. Trust, if there is a next time, I am looking or asking no one, I have your information saved.

Approximate cost of services:
$270.00
Was this review helpful?
Company Response

Hello Amber,

What an amazing review! We are truly happy your experience was as great as we aimed for and that we could make moving process absolutely stress-free for you. I'm sure the movers would be delighted to read this review regarding services they provided. We really hope you will choose us again for your future move!

Best regards,
High Level Movers

The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about High Level Movers

High Level Movers is a team providing its valued customers specially designed moving services that best suit the customers’ problems for more than 10 years. *** Our services are fast and reliable. Our different offices provide convenience to the customers. Our Toronto office, Calgary Office and now Vancouver Office are ...
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.
Looking for Moving & Storage pros in Maple?