Out Of This World Home Services

Formerly DS Plumbing
Plumbing
20 Bexley Place, Unit 110 Ottawa ON K2H 8V8
Write a Review
Write a Review
Website
HomeStars
Plumbing
Out Of This World Home Services
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

91%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)
Best of 2020 winner 5 timesBest of 2020winner 5 times

Reviews for Out Of This World Home Services

Average customer rating:
9.3 10 (264 reviews)

Sort by

Lorie Ann in Ottawa
Lorie Ann in Ottawa
0 reviews Ottawa, ON
10/10

Taps Leaking - but not anymore!

Out of this World Plumbing is my go to when clients say they need a plumber - and the feedback is always WOW! I know why you recommended them. I recently needed the kitchen and bathroom taps replaced and had put off the repair due to COVID19. Sarah came equipped with gloves, mask and sanitizer. I felt safe having her in our home. The communication from the company from beginning to followup is beyond reproach. You know who is coming, when they will be there, how much it will cost and the job gets done very efficiently and professionally. True out of the box solutions to deliver a service that is not your typical plumbing experience. I am a raving fan and highly recommend them!

Was this review helpful?
Judith in Overbrook
Judith in Overbrook
1 review Ottawa, ON
4/10

Good Service but Very Much Overpriced!

I am rating this company as such because the response time and service was very good. I was under the impression that the flat fee would be less expensive. It was most definitely not! I had called another plumber but was awaiting a response. Reading the positive reviews gave me faith in the company. I received a text indicating that one plumber was on his way to do the job. This made sense as it was a small job: a plugged drain and shut off valves that needed adjusting .At no point was I told two plumbers would be there. If so, I would have cancelled the appointment. The initial quote was 469 including the consultation fee. At that point as I was not actually there as my daughter and boyfriend live there, I did not
know there were two plumbers working. It was only after the fact. I questioned the quote abc they gave me the subscription price. That was helpful but that job was way too overpriced. The other plumber called me back the next day and said it would have been $180.00 max and only one plumber needed. When I queried this twice, I received no response. This company is very good with responding before the job but very bad with customer service after the fact: dealing with a legitimate concern.
I strongly suggest shopping around. Good customer service should always include responding to customer concerns.

Was this review helpful?
Company Response

You're right, good customer service should include addressing concerns, and I sincerely apologize that you were not followed up with to discuss your concerns with your invoice. This was an oversight on our part. 

Unfortunately, I do not have a record of a message or email left - I apologize again that this fell through the cracks. If you are still wanting to discuss your concerns, please contact us at 613-596-4349 or at solutions@outofthisworldhomeservices.com. With the current pandemic, we are running on a very reduced team and limited office hours - but we will respond to you as soon as possible should you reach out again. 

Even though your overall experience was not positive, I do thank you for your feedback, and mentioning that you were happy with the response time and service from the plumber and his apprentice. 

Private User
Private User
Private User reviews Ottawa, ON
1/10

Ask for an estimate on the phone

I agree with other reviews essentially. They clearly have spent a lot of money on marketing etc., you get a confirmation email of your appointment, you get a bio of the plumber with a photo, they email you the estimate. They have new trucks with the logo on the side. The plumber was very nice. But they are very, very expensive. I paid $75 for them to come to my house to tell me it would be $645 just to install a new sink and faucet in a basement bar, probably less than an hour work. I was shocked. They said it is a flat fee, which begs the question why they needed to come out and do the estimate. Anyways, i said no thanks and hired a different plumber to do the work for $200.00. Never again.

Was this review helpful?
Company Response

It's disappointing that we could not have earned your business, but we do accept all feedback, and glad you were able to resolve your issue, even if it was with another plumber.

Digger Richard in Ottawa
Digger Richard in Ottawa
0 reviews Ottawa, ON
0/10

Clogged Bathrub Drain

We needed our clogged bathtub fixed quickly. I called Out Of This World Home Services. $432.00 for under 20 mins of using a machine to unclog the problem. Just sat on the side of the tub...and used a machine.
Seriously? Wow... never ever again. When I questioned this... I was told it was because of "the machine we use". Wow...that sucker must cost thousands and thousands.... and at the rate you charge, it's been paid for already ok ?? As I said... never again.

Was this review helpful?
Company Response

Hello Digger Richard. I am really sorry to hear that your experience with our company was not a positive one.

It’s true, skilled trade services are not cheap, but we do stand behind the value of our services. Plumbers are in high demand due to a shortage in the industry, and we compensate our team well (deservingly so) for their education, experience, and the work they do. And yes, the equipment we use is more expensive than one might imagine. Also, upon reviewing your invoice and your file, we confirmed that the charges from the same service a couple years ago, were consistent with your most recent invoice.

I understand the office manager has reached out to you, and you’re welcome to get back to her should you want to discuss your experience further.

We review our pricing processes annually, and as part of our company values to continuously review our services, we do need to take all feedback - especially critical- into consideration. So while we are disappointed you weren’t satisfied with your experience, I do thank you for your business and for your feedback. It is noted, and we hope that we may win back your business in the future. If not, we understand. Thank you again.

Private User
Private User
Private User reviews Ottawa, ON
10/10

Clogged kitchen sink

I tried to unclog the sink using drain cleaners twice and a snake to no avail. Thankfully I gave up and called Out of This World. Alex explained what was likely wrong, gave me options and his recommendation. What he suggested made sense to me. However the work was harder than even he imagined. So again, I’m extremely thankful I called them in because I would have made a mess and been extremely frustrated AND I would not have been able to fix the issue.

Was this review helpful?
Company Response

Blocked drains are no fun and I'm glad to hear that Alex was able to help you out! Thank you so much for calling us, and for leaving a review!

Private User
Private User
Private User reviews Vaughan, ON
4/10

Work was fine, price was astronomical

Fixed a Moet faucet in our shower. Moët faucets have a lifetime guarantee so parts are covered. Repair took 45 mins. $500 for 45 minutes of work. We live in central Ottawa.
The plumber was lovely, I have nothing bad to say about him. Having the bio texted was a lovely touch. I would have loved to use this plumber independently but through Out of this World.

Was this review helpful?
IV in Nepean
IV in Nepean
0 reviews Ottawa, ON
10/10

Replacement of bathroom sink

My neighbour recommended Out of This World Home Services. Excellent service. Trevor was very skilled, friendly, courteous. Work was done very quickly and cleanly. I will definitely call them again.

Was this review helpful?
Linda Delorme from Nepean
Linda Delorme from Nepean
3 reviews Ottawa, ON
10/10

Professional Service

We had a telltale sign of water on the grout of our tiles beside the toilet and called Out of This World Plumbing. Garry Kelly was vey professional, listened to our concerns, gathered information and checked downstairs under the toilet area as well. He discovered a very slight crack in the toilet and also discovered an area in the basement area plumbing that could use some attention. He worked for a good hour and half, left the area very clean and left us very satisfied. The company sends reminders by email and even sends an email just prior to the plumber's arrival to tell you their name and a little bit about them. We knew upfront how much the service call would be and Garry was very clear about how much the job would be to fix. We had an extra toilet that he installed right away and all is well. Will definitely use this company again.

Was this review helpful?
Victoria
Victoria
2 reviews Ottawa, ON
10/10

Blocked Drain

They saved me in a jam and didn't take advantage of me on the price. They were in and out fast without leaving a mess. They informed me of a bigger issue that I eventually will need to remedy - but can live with in the short term.

Was this review helpful?
Company Response

We're so glad that we were able to with your drain issue quickly. Thank you so much for the review, and for choosing us!

Private User
Private User
Private User reviews Limoges, ON
2/10

Replacing toilet

I urge everyone to get a rough estimate of the work needed before having them come over. I didn’t and it cost me $650+ to replace a toilet that I supplied; it took 30 min. The guy was super knowledgeable and helpful but the cost was outrageous. Please shop around.

Was this review helpful?
The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about Out Of This World Home Services

*Formerly DS Plumbing*

Out of This World Home Services is a family owned company offering award winning residential plumbing and water treatment and drain cleaning services to the Ottawa and surrounding area. We look forward to offering HVAC, electrical, and other home services in the near future.

We believe in offering our clients more than just plumbing services; we deliver peace of mind. We proudly offer:
-Quality workmanship backed by our 100% satisfaction guarantee
-Technician ID’s emailed prior to arrival
-100% Satisfaction Guarantee
-2 year warranty on parts & labour
-Complimentary home plumbing check-up with each service
No job is too small- feel free to call DS Plumbing anytime!

CATEGORIES
Plumbing and Water Filtration & Purification
PRODUCTS
In addition to plumbing services, DS Plumbing is also a certified Kinetico water systems dealer. We offer complimentary in-home water testing and consultations; contact our office to book your free appointment!
SERVICES
-Drain cleaning -Faucet installation and repair -Dishwasher installation -Water softeners and other water treatment products & services -Leak locating and repair. -Toilet repairs and installation -Sinks, tubs and showers -Backwater Valves -Sink & vanity installation -Water meter installations. -Natural gas and propane installation service and repair -Bathroom renovations
BRANDS
Certified Kinetico Dealer. Can service & supply: Gerber, American Standard, Toto, Luxart, Moen Woodford, Navien, Rheem + more.
SPECIALITIES
Residential Plumbing & Water Treatment
WEBSITE
http://www.dsplumbing.ca
YEAR ESTABLISHED
2004
NUMBER OF EMPLOYEES
20
RETURN POLICY
100% Satisfaction Guarantee
PAYMENT METHOD
Visa, MasterCard, Cheque, Cash, E-transfer
LICENSES
Plumbing, Wells, Backflow prevention, Gas
MEMBERSHIPS
Better Business Bureau, Ottawa Board of Trade
LIABILITY INSURANCE
Yes
WORKERS COMPENSATION
Yes
BONDED
Yes
WRITTEN CONTRACT
Yes
WARRANTY TERMS
2 year warranty on all DSP supplied parts & fixtures as well as 2 year guarantee on most labour
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.