NEST MOVERS

Moving & Storage
Mississauga ON L4T 2C7
Write a Review
Write a Review
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

81%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)

Reviews for NEST MOVERS

Average customer rating:
8.5 10 (17 reviews)

Sort by

Private User
Private User
Private User reviews Mississauga, ON
0/10

One of the worst experiences

The company had missed their original appointment. This put our move at risk as you could only book the elevators for short windows, and we needed to be out of the apartment that night . After a favor from security, we were able to get another window. Nest decided to come back after urging them to meet their commitment. Unfortunately, the services were again poor. While several other movers were able to come in and out, the individuals sent by nest were not efficient, with one incredibly rude individual . This individual was making rude comments in a foreign language he did not realize we could understand. Half way through the move , the team had decided they did want to finish the job . After negotiating with Gary, he was kind of enough to support and convince his partner who was incredibly unprofessional. His partner would then go to drop several boxes throughout the move, damaging several items. They would continue to drag their feet, finishing (not the full apartment) after several hours. This required myself to move items to make up for the one unprofessional employee , who was the truck driver. This employee again needed to be convinced to move items, requiring two people to move items off the truck towards the last leg of the move.

While one employee, Gary, was great and a professional, the rest was horrible and made for one of the worst experiences. I’d encourage the company to better vet employees prior to engaging them with customers. This was not only a bad look for myself, but to several others (including other movers) in the building who had witnessed the behavior of nest employees and offered to support . These others could have been future customers and I could have been a referral. I am hoping the company makes the corrections needed and takes this feedback to thrive in the future

Was this review helpful?
Company Response

Dear private user,
you didn't signed contract ,we informed you through email, call and text. We always ask our customers to signed the contract and pay deposit of $99 .
we are an honest and very professional company .
You can prove us wrong by posting copy of your signed contract otherwise don't misguide our community.
we always provide a professional service to Canadians.
Plz be a responsible citizen .
I hope you will understand .
Thanks

Natasha  from Toronto
Natasha from Toronto
3 reviews Mississauga, ON
10/10

Residential move

Garry, Navjot and Anil did a fantastic job with our move. They were on time and did an excellent job protecting all our furniture. They brought everything in carefully, reassembled furniture properly and worked very hard for a full day. Pricing was extremely reasonable and service was great - would highly recommend !!

Was this review helpful?
Company Response

Hi Natasha, Thank you so much for your kind words.We really appreciate you taking the time out to share your experience with us. We are here for you anytime.

Private User
Private User
0 reviews Ajax, ON
10/10

Wonderful service

I want to say the team of nest Movers Ltd was very professional and very polite .Movers were very careful with the furniture. The guys did wonderful job without any scratch and demage
I called to many companies regarding estimate of my stuff and I just got excuses from them like coming tomorrow or on the way. But I saw the value of time in next movers as they said they came on the exact time . I appreciate the owner and smart team. I would definitely recommend them for moving

Was this review helpful?
Company Response

Thank you Garry, for the wonderful review and for taking the time to share your feedback with Nest Movers Ltd. Our priority is customer service and we are ecstatic that we met that mark! Kind folks like you make our job a pleasure.

Letitia in Ottawa
Letitia in Ottawa
1 review Ottawa, ON
0/10

Move

I moved on June 29 My television was cracked 55 inch TV and my bed broken. I called and was told I reported the damage after 12 hours which is Nest Movers insurance coverage cut off according to company. I paid 1400 for the move and now have to buy a new television and bed and the company is not responsibility. I am very disappointed in the unprofessional treatment and believe a refund for the move is warranted, of not I will be contacting consumer reports at city tv about this poor service. Things happen items get damaged be responsible

0 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Hi Letitia,
I'm very sad to know that you are blaming us for tv damage, But the truth is this tv is broken by your husband during mounting.
When we left your home we made sure that everything was okay.
we offered your husband to mount the tv on wall but he got no space that time he told us that he can manage .
However you can not blame us after 2 days of move.

I called your husband on June 30th to get feedback and he was very happy and he sent me a short video .

In this video he is admitting that he is very happy with our service . Please send me your email address so that I can share that video with you

Anil Mehla
Anil Mehla
0 reviews Mississauga, ON
10/10

Oakville to Ottawa

I moved my house with this company . It was my first time doing business with them . I was nervous at first since all my stuff in my house was really expensive. But the movers were very smooth and professional with their work . Took less time then I was expecting. They knew what they were doing . All my stuff reached there safely . Really happy with their service and prices. Would definitely recommend them .

Was this review helpful?
Company Response

Dear Anil, thanks for leaving us such a wonderful review. We are thrilled that you loved your experience; our staff will definitely be happy to read what you wrote. We put customer experience and satisfaction as our priority, and your review reaffirms the hard work we put in every day. So thanks again and wish you and your family a good luck for your new home.

Manjinder
Manjinder
0 reviews Toronto, ON
10/10

Moved my 3 bedroom from stoney creek to Montreal

Great service these 3 gentlemen Jerry , Mark and Michael did fantastic job .
I highly recommend Nest Movers.

Was this review helpful?
Company Response

Thanks Mr. Singh for your valuable feedback.
we are so glad to hear that you had a great experience with us.

Umair
Umair
1 review Mississauga, ON
10/10

Move

I am extremely happy with the move. It was a great experience right from the start till the end. Arun was amazing to talk to and is customer service oriented. He gave us very competitive rates. The movers came and started right on time. In the beginning i felt they were a bit slower than what i had expected, however they gained speed with time. Joban and German both movers were devoted and were courteous. They were able to fit all my 2 bedroom condo stuff in a 18ft truck.

Highly recommended!

Was this review helpful?
Company Response

We are so glad to hear that you had a great experience with us. Thank you so much for your valuable feedback.

Akshay Kochar  from Mississauga
Akshay Kochar from Mississauga
2 reviews Mississauga, ON
10/10

Move from Mississauga to Ajax

I went with Nest Movers after speaking with Arun and they were able to provide me with an accurate reasonable quote over the phone. I then spoke with the 2-3 more times prior to the move as I had concerns the truck may not be big enough, they assured me it should be fine. Baldev and German then showed up with the truck and packed it very well. I was quite surprised how they were able to fit so much into the truck, truly an art by a very experienced team. They disassembled and assembled the beds professionally, and also assisted in various requests.

Great team. I would highly recommend them for moving services.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you Akshay for the wonderful review and for taking the time to share your feedback with Nest Movers Ltd. Our priority is customer service and we are ecstatic that we met that mark! Kind folks like you make our job a pleasure.

ishaankapoor3056 in Moncton
ishaankapoor3056 in Moncton
0 reviews Mississauga, ON
10/10

Brilliant!

This conpany is just wow because last week I chose their service for my 2 bedroom house from Toronto to Elliot lake, and their price was quite economical in comparison to other moving companies. They wrapped up my furniture with shrink and moving blankets very nicely and I received it like I bought it new.

Therefore, i’d higly recommend Nest movers if you want best service with zero stress.

Was this review helpful?
Company Response

Thank you so much for your kind words, Ishaan. We really appreciate you taking the time out to share your experience with us.

krinid in Brampton
krinid in Brampton
4 reviews Brampton, ON
4/10

Too slow, stretch out the move time

They had 3 modes of work.

1) Work diligently - No concerns when they were in this mode, they moved quickly, both working effectively. This is how movers should be. But it was only ~30% of the time, notably for the 1st half of the move.

2) Somewhat working - Sometimes 1 guy would work, the other guy just watched. Sometimes it was moving an item, sometimes it was wrapping an item with plastic wrap - but there was only 1 guy working, the other guy would either just watch or he'd just walk off somewhere else for a while (but not moving anything). ~50% of the time.

3) Not working - Sometimes they'd both just disappear from the house, they'd be hanging out in the truck, outside taking a call, or just simply chatting with each other. This happened frequently, notably in the last half of the move. I can't count the number of times I had to go looking for them and ask them what's up/what's the delay/etc. ~20% of the time.

I'd say they stretched what could have been a 3 hour job (max 4 hrs) based on their "diligent" working mode into a 6 hour job based on their mixed working mode of dilgent/somewhat working/not working.

Was this review helpful?
Company Response

Dear Krinid It is unfortunate that you have bad experience. Please send the details of your move (Billing Contact number) and we will reimburse money .Many thanks!

The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about NEST MOVERS

WE UNDERSTAND THE SITUATION OF COVID-19 . BUT DON'T WORRY OUR TEAM MEMBERS WILL BE WEARING MASKS TO PREVENT SPREAD OF CORONA VIRUS. Moving is a personal experience. Our team of Nest movers will work on building trust with you and your family or friends to help put any worries ...
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.
Looking for Moving & Storage pros in Mississauga?