Nordik Windows And Doors

Windows & Doors Installation & Service
Mississauga ON L4W 2N3
Write a Review
Write a Review
Website
Star Score
StarScore uses a complex algorithm which considers a company’s review ratings, responsiveness, reputation, and recency. Learn more.

84%

This is the average rating based on homeowner reviews.
This indicates how long it's been since the last review.
Low reputation means there has been review tampering or a company request to remove a review. This score is also impacted when we do not have enough information i.e: low number of reviews.
How well a company responds to Service Requests and Reviews.
Reviews by rating (past 12 months)
Best of 2020 winner 2 timesBest of 2020winner 2 times

Reviews for Nordik Windows And Doors

Average customer rating:
8.6 10 (477 reviews)

Sort by

Jon
Jon
2 reviews Vaughan, ON
0/10

Dishonest Salesman

This company employs unprofessional and dishonest salesman that make promises, hold your deposit for 10 months and do not deliver the proper product. I had ordered an entry door from a highly incompetent salesman that works for this company. After 3 revisions due to lack of knowledge, dishonest business practices, and just plain ruthlessness, the salesman held my deposit for more than 10 months. Finally, after filing a claim with small claims court, the salesman emails me a photo of the "completed door" i discovered that it has the wrong glass. After once again refusal of refunding my deposit we are now meeting in court. Terrible and dishonest salesman working at this company also works hard in removing negative reviews from online publications. Ive had at least 4 reviews about this company being removed by them, almost as if they have something to hide. Lots and lots of windows and doors companies in the GTA that do great work without this huge headache. RUN AWAY.

Was this review helpful?
Company Response

Hi Jon, We are sorry to hear this. We tried to look over your file without success, Please give us a call at : 416-332-2585

Alex in
Alex in
0 reviews Brampton, ON
10/10

High quality installation very fast impeccably clean

Excellent installation, my neighbours installed new windows and I went with Nordic. Was highly recommend to go with Alexei services. His team cleaned not just inside but also outside the house and did a two day job within a single day. Aleksey called me six months later to ensure the windows are still good and nothing is leaking. Would definitely recommend

Was this review helpful?
Company Response

Hi Alex, Thank you so much for your kind words!

Sheri A
Sheri A
0 reviews London, ON
0/10

Replacement of Windows and Doors

We replaced all of the windows and front door of our home several years ago prior to Nordik's purchase of the company. There have been problems from the start. While we have able to have the concerns with our windows addressed (not without some difficulties), the problems with the front door are still ongoing. The finish on the inside of the door is chipped and flaking off. Repeated attempts to have the problem corrected have been ignored, we have been promised return calls from the service department (which never happens) when we push/follow up we are constantly told "someone will get back to us" (and nobody does). We have had to fight tooth & nail to get anyone to respond at just about every turn. We have managed to convince the company to send someone out to look at the door issue on 3 occasions. Each time, the tech brings touch up stain (all 3 attempts at this have failed) confirms the stain will not work and someone will be in touch with the next steps. We have to follow up every time. The latest response was that Nordik is waiting to hear back from the manufacturer with an inspection date and that we (as the homeowner) were welcome to reach out the manufacturer directly ourselves (no contact info was shared). This is beyond frustrating. We have been patient and given plenty of time for this to be corrected (the current email string began in May 2020 and remains unresolved).

Was this review helpful?
Company Response

Hi Sheri, We are sorry to hear that you have had this experience. Our service team will reach out to you and give you an update on your service.

Private User
Private User
Private User reviews Hamilton, ON
10/10

Great job

Guys did an excellent job and where very friendly.Had nice conversation with the guys Left job siite cleaner than it was before the work.Will most definitely recommend this Nordis crew.

Was this review helpful?
Company Response

Hi There, Thank you so much for this fantastic review!

Yahan in Toronto
Yahan in Toronto
0 reviews Mississauga, ON
0/10

once they get the money, they will never get back to you!

Their customer service is very bad!They did a window installation at beginning of March. People who install the window find out one window trim is missing. They told me they will install the trim with in a week. And they take the whole payment. Then it has been three months, nobody call and nobody install the trim. I called them several times and their customers service responded me that just wait, every company is slow! I placed order around the beginning of October last year! The trim should be done on the time when they install the window.

1 of 1 people found this review helpful.
Was this review helpful?
Company Response

Hi There, We are sorry to hear that you are having this issue. We would like to look into your file. Please give us a call at : 416-332-2585

Craig & Nancy Hipson from MINESING
Craig & Nancy Hipson from MINESING
2 reviews Minesing, ON
10/10

replacing window in laundry room

I called Nordik because I thought the seal went in my laundry room window. They sent Daniel to have a look and he said that the seal had gone, so a replacement appt was made.
Daniel is a very knowledgeable, friendly and courteous young man.

Was this review helpful?
Company Response

Hi Craig & Nancy, We are happy to hear that you had this experience!

Lynda
Lynda
1 review Hamilton, ON
4/10

Not the greatest experience

We started out impressed as this was the first company that scheduled a Zoom call and gave us a proper quote that wasn't scribbled on a piece of paper. When we were making our final decision on which company we were ultimately going to choose, the sales rep said, "This is the best, best, best price I can give you and if you don't choose us you may as well keep your old windows because the others are giving you the same quality window that you currently have installed". We decided to go with Nordik but when we received the revised written quote it was a few thousand dollars higher than the verbal "best price" we were quoted. Not the end of the world but based on principle I was ready to walk away but my husband was really excited to just make a decision and move forward so we did. Next step, employee came to measure for the windows and showed up without a mask. Install day comes and my daughter calls to say they packed up and left because none of the windows fit. That was around 9:00am. By 5:00pm I still hadn't heard a word from any company representative so I called them. "How did the installation go?" said the voice on the other end. Well, given that your guys packed up 8 hours ago because the windows didn't fit, I'd say not so well. To that, the person said, "Oh, I thought it was strange that they were back so soon". The fact that the windows didn't fit was disappointing but we get it, mistakes happen. The fact that there was no phone call and no apology was a little harder to take. That was July 22nd and by August 11th we still hadn't received any communication as to when the reinstall date would be. Nothing from the sales person, nothing from the install team, nothing from anyone, so I reached out again. Second install day was now set. The 2 installers were courteous and professional and did a decent job cleaning up the work site the 2nd time around. A few stray nails and saw dust but an easy fix. The first time, however, the front lawn was left covered in saw dust. I honestly thought someone from the company would have reached out but other than the bill, nothing. It's now been 10 months and I will need to contact the company. The trim around the front door has come loose, the powder room window gets condensation between the glass panes, some of the colour on the trim around the upstairs windows has come off and the ensuite window won't open all the way. One word of caution for anyone opting for black windows as we did, you see a lot of white from the outside. I wish we would have realized how noticeable it would be as we would have gone for black inside and out. If you take the screens out it isn't quite as noticeable. We went for the blinds installed in the glass on the garden doors so unfortunately not much we can do about that.

Was this review helpful?
Company Response

Hi lynda, We are sorry to hear that you had these issues. We have tried to look for your file without success. We would like to resolve the new issue that you have reported along with over looking the file. Please give us a call at: 416-332-2585

Doug in Ottawa
Doug in Ottawa
1 review Ottawa, ON
10/10

Kitchen window replacement

Dan & Ian did an excellent job. Very fast and efficient and cleaned up everything. They were on time and very courteous. I appreciate them following covid19 guidelines also. Thank you very much Doug Hicks .

Was this review helpful?
Company Response

Hi Doug, Thank you so much for this fantastic review!

Private User
Private User
Private User reviews Oakville, ON
10/10

Front Door

Very happy with the quality of installation for my front door. The installers were very polite, clean and perfectionist. Nordik customer service was also great to work with during COVID and was able to make it all smooth for us. Thank you so much!

Was this review helpful?
Company Response

Hi There, Thank you so much for taking the time to write us this amazing review!

Private User
Private User
Private User reviews Ajax, ON
10/10

Window Replacement

Firstly, Jacob, my sales representative was wonderful and explained the product and service very well.

David and Sandro, my installers, were wonderful. They were on time, clean, and did the entire job (14 windows) in 2 days. I am so very impressed with them and their work.

Thank you Nordik Windows.

Was this review helpful?
Company Response

Hi There, Thank you so much for this fantastic review!

The reviews on this page are the subjective opinion of the Author and not of HomeStars Inc.

More about Nordik Windows And Doors

For over 35 years, Nordik Windows and it's partner companies have been providing the complete customer experience - we manufacture, we install, we service and we back up everything we do with one of the most comprehensive warranties in the industry.

We Manufacture.
We Sell.
We Install.
We Service.
We are one of Canada's largest and fastest growing window and door replacement companies because we provide a complete, worry-free experience.

CATEGORIES
Windows & Doors Installation & Service
SERVICES
Windows Our own Nordik brand mPVC windows are Energy Star® rated and have been specifically designed for the Canadian climate. Doors Our doors are modern and fully customizable. They are 100% Canadian made and are covered by our industry leading Nordik Warranty.
SPECIALITIES
We Manufacture. We Sell. We Install. We Service.
WEBSITE
https://nordik.com
YEAR ESTABLISHED
1982
PAYMENT METHOD
ALL Major Payment types Accepted. Financing Available
LIABILITY INSURANCE
Yes
WRITTEN CONTRACT
Yes
WARRANTY TERMS
Our warranty is simple and it’s comprehensive—it covers products, installation and service. No excuses, no exemptions and no fine print.
Company profile information is not moderated by HomeStars. Ask the contractor to verify before hiring.